han-yvonne-oeganda.reismee.nl

Dag 10 t / m 11

23 t/m 24 juni
Vandaag zitten we al om 06.45 uur in de jeep. Vroeg op pad om de mogelijkheid tot het spotten van dieren te vergroten. En dat lukt! Om 07.30 hebben we al het eerste luipaard gevonden. Ze ligt achter een kleine termietenheuvel haar poten te likken en om zich heen te kijken. Het is geweldig om haar van een meter of 10 dit gade te slaan. Ze trekt zich niets aan van onze aanwezigheid en blijft lekker liggen totdat ze opstaat en in een bosje verdwijnt. Later ontdekt Han tegelijk met onze chauffeur een leeuw. Hij loopt in t hoge gras . Hij verdween ook in de struiken. Onze chauffeur zag later een staart van weer een luipaard boven t gras uitkomen. Deze kregen we ook op de foto. We hebben echt geluk vandaag! Een groep buffels die we tegen kwamen had twee oude mannetjes uit de groep verjaagd. Deze stonden apart en werden later nog verder verdreven. Er liepen grote en kleine groepen olifanten met jongen erbij en diverse antilope soorten. Omdat we zo vroeg vertrokken waren, kwamen we op tijd weer op de lodge terug en hebben daar geluncht. In de middag gingen we met een boot over het Kazinga channel. Het verbindingskanaal tussen Lake Edward en Lake George . Heerlijk op t water hebben we vogels, krokodillen en hippos (nijlpaarden) en andere dieren gezien. We werden belaagd door een zwerm insecten die je over t meer aan zag komen. Enorm veel! Ze worden meerinsecten genoemd en kunnen verder geen kwaad. Om vijf uur alweer terug bij de lodge. We hebben lekker in t zonnetje gezeten op onze veranda van de tent en van t uitzicht en de dierengeluiden genoten. We kijken uit op het Kazinga channel.

We vertrekken vandaag (24/6) naar Kisoro. Een rit van ongeveer vijf en half uur incl. rust en fotostops. Onderweg lekker uit t raam kijken en af en toe een fotostop. We rijden door dorpen en door de natuur. Langzamerhand klimmen we tot tegen de 2500 meter hoog. Prachtig uitzicht over de theeplantages en andere gewassen, om daarna weer door de jungle te rijden. Overstekende koeien en hier en daar een maribu of kraanvogel. We zien dat in dit gebied de mensen t wat beter lijken te hebben. De huizen zijn wat mooier. We komen om 14.00 aan in de lodge genaamd Travelers Rest. Dit is de lodge waar Diane Fossey vroeger verbleef, wanneer zij onderzoek deed naar de berggorrila's. Een knusse lodge met maar 12 kamers in de stad Kisoro in het zuid-westen van Oeganda, vlakbij de grens met Rwanda en Congo.

Coba

Fantastisch wat beleven jullie veel. Lekker genieten

Thea

Al jullie berichten tegelijk gekregen en gelezen! Geweldig wat jullie allemaal zien en doen! ...te vermoeiend voor ons, pensionado’s ??.
Veel plezier op de verdere reis! ❤️

Jolanda E

Jee wat een mooie belevenis..

Esther

Mooie verhalen veel plezier nog!

Diny

Geweldige reis maken jullie ik lees alle dagen achter elkaar geen reis waar je uitgerust thuis van komt
Geniet er van ?

Inge

Weer erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven! Veel plezier nog en groetjes van Menno en mij :)

Lianne

Super mooi