han-yvonne-oeganda.reismee.nl

Dag 14 t/m 15

27 / 28 juni
27 juni
We rijden vandaag naar Lake Mburo daar is onze laatste overnachting in een tent lodge. Een rit van ongeveer 5 en half uur. In plaats van morgen doen we vanmiddag een wandelsafari. Eerst hebben we nog wat tijd voor ons zelf. Als we voor onze tent zitten vliegt er een arend voorbij. Een prachtig gezicht. Later staat hij stil in de lucht en duikt naar een prooi. We genieten van t uitzicht. We kunnen buffels en zebra's zien lopen. De lodge ligt boven op een heuvel. Genaamd Eagelsnest. De toegangsweg is de laatste paar honderd meter zo enorm stijl dat de chauffeur de low gear moet gebruiken om als een slak naar boven te kruipen. Best even spannend. T is een prachtige plek. Om vier uur in de auto naar t park beneden ons. We lopen even later tussen de zebra's, buffels, wrattenzwijnen, vogels, apen en impala's. We horen ergens bij t meer een nijlpaard knorren. We zien hem niet. Als we om zeven uur terug komen duiken we allemaal als een speer onder de douche, want we zouden om half acht eten, maar dat werd acht uur. Hierna onze tassen op orde brengen voor de laatste dag morgen. Gelukkig had ik onze grote reistassen al eerder gedaan, dus alleen de rugtassen nog. Om tien uur naar bed en om 6 uur er weer uit voor de trip naar Entebbe.
28 juni, naar huis!
Om half acht vertrekken we richting Entebbe waar t vliegveld is. Eerst rijden we bepakt en bezakt nog door t park Lake Mburo bij Eagelsnest voor een laatste gamedrive. We zien enorm veel zebra's. Verder nog Eland antilopes en Topi's, ook een soort antilope. Deze twee hadden we niet eerder gezien. Verder nog giraffes, vogels, impala's, buffels en wrattenzwijnen . Het enige dier wat we niet hebben kunnen zien is de schoenbekooievaar. Dit is een heel aparte vogel met een beetje een prehistorisch uiterlijk. Hij is moeilijk te vinden en er zijn er niet heel veel meer. Na verschillende pogingen deze vakantie is t niet gelukt hem te vinden. We rijden na de gamedrive gelijk door naar Entebbe. Onderweg stoppen we op de evenaar om te lunchen en wat souveniertjes te kopen. Dan nog een uurtje, waarvan een half uur Afrikaanse massage (is slechte weg) en we zijn in t Airport guesthouse waar we de eerste nacht hebben geslapen. We krijgen allemaal nog een kamer toegewezen zodat we ons lekker kunnen douchen en omkleden. We eten lekker buiten en om half negen komt t busje ons ophalen om naar t vliegveld te gaan. Om 23.25 vliegen we richting Brussel. Om 06.15 landen we in Zaventem en rijden later we met de shuttle bus naar t hotel waar we voor de reis hebben geslapen. Onze auto staat daar. Na een voorspoedige rit zijn we om 11.00 uur thuis. Moe maar voldaan.

Thea

Welkom thuis! Moe maar voldaan: dat kan ik me goed voorstellen! Prachtige foto’s!

Coba

Wat hebben jullie ontzettend veel gezien. Nu lekker bijkomen van de belevenissen.