han-yvonne-oeganda.reismee.nl

Dag 6 t/m 7

20 t/m 21 juni
Dinsdagmorgen, om 06.00 uur zaten we in de landcruiser. Kant en klaar voor een lange dag reizen. 300km over Oegandese wegen naar Kibale Nationalpark en Bigodi In Nederland stelt dat niet zoveel voor maar hier wel. Slechte asfaltwegen met gaten erin, soms wel een stuk met nieuw asfalt maar van korte duur. Van de 300 km was er ongeveer 150 km geasfalteerd, en de rest dus zandwegen. Sommige hard genoeg om redelijk door te kunnen rijden, andere heel slecht door regenval waardoor kuilen en modder ontstaan. We waren al een tijdje op weg toen we een lekke band kregen. De chauffeur heeft met behulp van onze 3 mannen, we zijn met 3 echtparen, de band verwisseld. Hierna weer verder. Onderweg zien we verscheidene vrachtauto's in de berm liggen. Waarschijnlijk in slaap gevallen s'nachts. Als we later op zo'n zandweg, cq modderweg rijden, staan we plotseling stil omdat er een vrachtwagen vanuit de andere richting vast zat en de weg blokkeerde. We hebben zeker een half uur staan wachten voordat ze hem weer los kregen, door middel van takken onder de aandrijfwielen te leggen. Toen kon iedereen weer verder. Later een pannekoek als lunch gegeten en weer door. Na twaalf uur kwamen we om 18.00 uur aan in de volgende lodge. Iedereen was bekaf. We slapen nu in een tent. Volledig ingericht met bedden, douche en toillet. Erg leuk en toch een camping gevoel. Je hoort de vogels s'nachts en andere dieren.

Linda

Leuke reis. Moet aan Indonesie denken. Zo vermoeiend?
Geen ongedierte in jullie tent?
Veel plezier