han-yvonne-oeganda.reismee.nl

Dag 1 t/m 3

15 juni t/m 17 juni
Vrijdagmiddag vertrokken we naar Brussel. Na een lange rit met veel oponthoud kwamen we om 17.15 aan. Lekker een hapje gegeten en op onze hotelkamer vlak bij vliegveld Zaventem voetbal gekeken. Lekker relaxed. Zaterdagmorgen vertrekken we naar Oeganda. We hebben meteen al 3 kwartier vertraging bij vertrek. Uiteindelijk na een tussenstop van 1 uur in Rwanda landen we om 21.15 in Entebbe. Na een klein misverstand over t aantal mensen wat opgehaald moest worden van t vliegveld rijden we met een minibus naar het airport guesthouse van Entebbe. Hier verblijven we 1 nacht. De volgende morgen vroeg uit de veren 05.45 uur na een kort nachtje van 4 uur. Maar goed je moet er wat voor over hebben. Na een autorit van 4 uur in de Toyota Landcruiser komen we aan in het neushoornreservaat van 7000 hectare groot. In 1983 waren alle neushoorns verdwenen in Oeganda. In 1997 werden er uit Kenia en Amerika een mannetje en een vrouwtje naar Oeganda gebracht. Sinsdien zijn er steeds meer neushoorns bijgekomen en geboren en hebben ze er nu 22. We hebben een wandeltocht gemaakt met een ranger die ons precies naar de plek bracht waar een aantal neushoorns waren. Geweldig was dit! We stonden op een gegeven moment er nog geen tien meter vandaan. Wel continue opletten hoe ze zich gedragen. De ranger zei wanneer we ons terug moesten trekken.